سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله فرهنگی گاف

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نوای موسیقی بوشهر در جشنواره موسیقی ترکمنستان

نوای موسیقی بوشهر در جشنواره موسیقی ترکمنستان

خبرگزاری فارس: گروه موسیقی بوشهری لیان به سرپرستی «محسن شریفیان»از 18 تا 26 فروردین در جشنواره بین‌المللی ترکمنستان به اجرای موسیقی جنوب خواهد پرداخت.

محسن شریفیان آهنگساز و مدیر گروه لیان در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس گفت:در این جشنواره که از امروز تا 26 فروردین با عنوان «هنر موسیقی _ خزانه معنوی بشری» در شهر عشق‌آباد برگزار می‌شود قطعاتی از موسیقی بوشهر را اجرا خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه گروه ما بیش از این نیز دوبار در سال‌های 2001 و 2002 در این کشور برنامه داشته است،افزود: نگاه ما در این اجرا معرفی موسیقی بوشهر با محور معنویت و نقش مهم آن در موسیقی جنوب ایران خواهد بود و بی‌تردید به موسیقی مذهبی که شاخه‌ مهمی از این موضوع است نیز خواهیم پرداخت.
این آهنگساز ادامه داد: موسیقی بومی ایران سرشار از معنویت، پند و اندرز است و همواره شنونده را با خدا و انسان بودن نزدیک می‌کند.
مدیر گروه موسیقی لیان با اشاره به ترکیب گروه در این جشنواره بیان داشت:در این اجرا که هماهنگی آن را سفارت ایران در عشق‌آباد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر انجام داده است نوازندگانی چون غلامرضا وزان، اسماعیل بختیاری‌زاده، حسین سنگسر، مهدی شریفیان، مرتضی پالیزدان و بنده گروه لیان را تشکیل می‌دهیم.
شریفیان در خاتمه خاطر نشان کرد:گروه ما از سال 1372 تاکنون به عنوان یکی از گروههای موسیقی بومی ایران در فستیوال‌های مختلفی در سطح کشور و خارج از کشور حضور فعال داشته است و تاکنون توانسته‌ایم آثار مختلفی را چه در حوزه پژوهش و چه در عرضه آثار صوتی ارایه کنیم همچنین به زودی تازه‌ترین اثر گروه را شرکت سروش با عنوان «سیراف» منتشر خواهد کرد.